Szabó Krisztina vagyok. 2004-ben kezdtem jógázni. Első tanárom Örlős Erika volt, de sokat köszönhetek későbbi tanáraimnak is: Nagy József Najónak, Rónai Robinak, Jurás Évának, Schrick Timinek és Tallos Andreának is.

2013-14-ben végeztem el az Ashram Jógaközpont egyéves jógaoktatói tanfolyamát. Két kiváló tanárunk Kádár Zoltán és Papp József voltak.

2022-ben végeztem el Csíki Mariannál az alap gyermekjóga oktató képzést.

Köszönettel tartozom minden jógaoktatómnak, akikkel eddigi gyakorlásaim során találkoztam, mert hozzájárultak ahhoz, hogy ott tartsak az úton, ahol most vagyok.

Szabó Krisztina

Mindig is azt vallottam, hogy ahhoz, hogy minőségi életet tudjunk élni, napi szinten szükséges törődnünk a fizikumunkkal, amelynek egyik aspektusa az, hogy a mozgás, sport legyen napi szinten része az életünknek. Minden csak akkor fejlődik, ha figyelmet viszünk rá, vagyis ebben az esetben foglalkozunk a testünkkel, amely óriási mértékben hat ki a lelkiállapotunkra, a gondolkodásunkra is. A kettő nem is választható el egymástól.

Mit tehetünk napi szinten, amivel karbantartjuk magunkat, az egész rendszerünket? Megtehetjük például azt a nagyon egyszerű dolgot, hogy sétálunk. Ehhez célszerű beállítani a lépésszámlálót a telefonunkon, mert elég jó motiváció tud lenni. De azt is érdemes kipróbálni, hogy amikor éppen megoldható, leszállunk hamarabb a buszról, vagy messzebb állunk meg az autóval és a maradék távolságot gyalog tesszük meg a célig. Vagy a munkahelyen nem mindig használjuk a liftet, hanem megnézzük hol a lépcsőház és lépcsőzünk. Ilyen aprónak tűnő dolgok nagyon rövid idő alatt is már jelentős pozitív változásokat tudnak hozni.

Következő fokozat lehet, hogy találunk olyan mozgásformát, amely motiváló számunkra annyira, hogy hetente többször is időt szánjunk rá. Például hetente 1-2 alkalommal elmegyünk jógázni, és otthon reggel és/vagy este 10-15 percet még rászánunk egy kis gyakorlásra. Így garantáltan jobban indul a napunk vagy pihentetőbb lesz az alvásunk.

Ha ezeket az alapokat gyermekkorban rakjuk le, sajátítunk el ilyen szemléletet, azzal sokat segíthetünk, hogy a gyerekek kiegyensúlyozottabbak és egészségesebbek legyenek nem csak első éveikben, hanem később, felnőttként is.

Végzettségeim

  • Gyermek szenzomotoros testtartásjavítás és mozgásfejlesztés tréner (SZTM KIDS® tréner)
  • Gyermekjóga oktató
  • Jógaoktató
  • Pedagógiai asszisztens
  • Jogi szakokleveles közgazdász
TitiJóga

Facebook: MozgásÉlményÖröm – TitiJóga